استاندار کرمانشاه خبر داد؛ 

کاهش نرخ بیکاری پس از پنج سال در کرمانشاه 

گروه استان ها-استاندار کرمانشاه گفت: نرخ بیکاری در استان کرمانشاه پس از پنج سال کاهش یافته و از عدد ۲۲/۵ به عدد ۱۲ درصد رسیده است.
کد خبر: ۱۱۸۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۶ 28 September 2024
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز (هفتم مهرماه) در اختتامیه کنگره بانوان تاثیرگذار در استان که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: آنچه در دنیای امروز می‌گذرد نشان‌دهنده مهارت بوده  و شایسته است هر انسان مومن با حقایق جاری در جهان زندگی کند، نه با تبلیغات و دروغ‌هایی که خیلی ها می‌گویند و خیلی‌ها باور می‌کنند.
 
وی افزود: چشم‌ها را باز کنید و طور دیگری جهان را ببینید، جهان خیلی عریان و بی تعارف می‌گوید روی پای خود بایستید، باید عقاید و آزادگی و رشادت به خرج دهید.
 
استاندار کرمانشاه ضمن تشکر از دست‌اندرکاران و بانوانی که در استان کرمانشاه در سطوح مختلف اثرگذاری مختلف و جلوه‌های از زندگی را نمایان می‌کنند، تصریح کرد: ما در جامعه ایران در فضای مطلوبی از حیث جمعیت به سر نمی‌بریم و خیلی زود باید این موضوع را مهارکنیم و برای جوانی جمعیت و مقدمات برای  شکل‌گیری یک ایران جوان‌تر و پرنشاط‌تر تلاش کنیم.
 
این مقام مسئول با بیان این موضوع که در حل هر مسئله ای و رسیدن به اهداف چند گام وجود دارد، تشریح کرد: در مسئله جوانی جمعیت یک سری اقدامات عمومی و زمینه‌ساز را در استان و کشور باید پررنگ‌تر کنیم.
 
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: گام اول مسئله اشتغال و مقابله با بیکاری است، در طی سال‌های اخیر حرکت رو به جلو و ایجاد اشتغال مولد و پایدار در استان در حال اجراست، اما باز هم برای رسیدن به نتیجه  مطلوب راه بسیاری داریم.
 
صحرایی عنوان کرد: بعد از ۶ سال که بالاترین آمار بیکاری رتبه اول در دهه ۹۰ و سال ۹۵ را داشتیم با تلاش بسیار و هم‌بخشی دولتی و خصوصی و اثرگذاری در سال ۱۳۹۵ که درصد نرخ بیکاری ۲۲/۵ بوده در بهار امسال به ۱۲ درصد رسیده که باز هم تا میانگین کشور فاصله داریم.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: در گام دوم اقدامات زمینه‌ای خاص را مانند وام ازدواج، فرزندآوری، تلاش برای کاهش نرخ طلاق و افزایش فرزندان در خانواده نیاز داریم.
 
استاندار کرمانشاه اضافه کرد: گام سوم بحث فرهنگ‌سازی است، ما اگر شرایط زمینه‌ای را فراهم کنیم اما فرهنگ‌سازی اتفاق نیفتد اثر ندارد.
 
صحرایی در پایان گفت: جوانی جمعیت بحث همه ماست و تداوم نسل و شادابی و حرکت در جامعه باید به طور مستمر باشد، امید است فرزندان آینده با کرامت آینده‌ای سرشار از نور و معنویت را برای جامعه رقم بزنند.
 
انتهای پیام/
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار